fredag 28 september 2012

dålig självkänsla vs komplimanger

Ibland blir jag bara så urtrött på mig själv. Jag är inte van vid att få komplimanger för hur jag ser ut sådär dagligen, självklart av Peter men i övrigt så händer det kanske när man fixat sig o ska gå ut lr så. Så igår kväll, jag hade jobbat hela kvällen, känner mig jätte sliten, möts av en vikarie som ska jobba natt och han säger, roligt att se dig, det var längesen, va snygg och fräsch du ser ut. Vad svarar jag?! Haha nu var du allt rolig, verkligen kul. Jag visste ju att han inte skämtade, men varför kan man inte bara ta det? Varför ska man skoja bort det för att man är så jäkla osäker och inte riktigt trivs med sig själv jämt? Hur roligt är det egentligen att ge någon en uppriktig komplimang som ändå inte kan ta det? Givetvis blev jag ju skitglad, men lät ändå den osäkra tjockisen ta över..trist!!!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: