måndag 11 april 2011

Vår

Nu är den här på riktigt känns det som, det har varit ett par underbara dagar nu.
Kör en liten uppdate om nån skulle va intresserad :-)
Har ju som sagt varit ledig sedan i lördags och då åkte vi till Kungsviken när jag hade sovit lite, eller ja först åkte vi till Mollösund och lämnade av Peter som skulle på klassfest.
Jag och hundarna umgicks med svärföräldrarna och hade det allmänt soft.
Hämtade en "lagom" salongsberusad Peter framåt tolv tiden.
På söndagen sov vi ut och njöt av det fina vädret ett tag innan vi åkte hem.
Vi stannade till på Kullens i Stenungsund och handlade penseer och jord för glatta livet. Väl hemma pysslade jag i trädgården och planterade och härjade, jäkligt fint om jag får säga det själv. Får lägga upp nån bild imorgon..

Idag har det varit fullt ös från morgon till nu..
Fick gå upp tidigt och åka till Slöinge för Quattro hade återbesök hos doktorn. Stygnen är nu tagna, antibiotikakuren slut så nu ska det "bara" läka i lugn och ro. Vet var nöjd med hur det verkar såhär långt, så nu är det en månad till vi ska dit igen och då blir det röntgen för att se hur det utvecklat sig..
På vägen hem stannade vi till på tappen i Åsa och fikade med systeryster, blev ett besök på plantagen i Kungsbacka med för lite mer inköp av blommor och frön.
Hemma vid två tiden drygt, lite lunch och trädgårdsfix sen var det bara att åka igen. Lämnade av Q hos Peter som var i Kallebäck och hjälpte en kompis med nån stereogrej, sen styrde jag och Lexa mot stallet. Ridit, mockat, myst och fixat med Nino, sen var det dax att återigen åka hem. Lagat mat, ätit mat, tagit en skön promenad med Lexa och nu har klockan hunnit bli 21.30. Ska alldeles strax parkera röven i soffan för nu orkar jag inte med möe mer idag..
Kram o godnatt!!

Inga kommentarer: