måndag 7 oktober 2013

Sömnlöst

Sovit i ungefär 2 timmar inatt...
Kunde bara inte somna och när jag väl va på G så vaknade Olivia och det tog lång stund innan hon somnade om, trött är bara förnamnet.
Och inte gick det att sova en stund nu när jag hade möjlighet, bara att bita ihop.
Däremot kan jag glädja mig åt positiva viktresultat, jag veeeeet att det är mycket tjöt om detta här men man ska ju lyfta fram saker man är bra på har jag hört:)
Min nisch är väl att banta då:-)
Däremot så har jag för en gång skull lagt ribban lågt, det får ta tid ist för att ge upp och lägga på sig igen, det är jag också bra på:) Men inte denna gången!!
Däremot när jag hade hela natten på mig att filosofera om allt möjligt så försökte jag komma på varför jag ens lät mig själv att förstöra min kropp från början.
Kan inte påstå att jag har anlag för det och jag kan egentligen inte skylla på nåt än mig själv. Däremot så var min allra första riktiga pojkvän väldigt förtjust i skitmat. Så när jag va ungefär 16år och hängde med honom jämt så blev det alldeles för lite hemlagat och mycket snabbmat.. Då började jag såklart att tjocka på mig.
När jag sen var 19 och fick min första riktiga heltidslön dumpat killen och insett att jag blivit tjock så köpte jag viktväktarnas hemmakit, sedan dess har jag av och till bantat. Snabba lösningar, snabb nedgång för att sedan gå upp allt o lite till igen.
Idag väger jag lika mycket som den där gången när jag köpte Vv kitet första gången. Känns rätt gött, även om det är en bit kvar så kommer det gå. Nu är det väl mest surt att man inte tagit tag i det ordentligt tidigare.....

Inga kommentarer: