onsdag 30 oktober 2013

Work Bitch!!!

Ja för det är väl ungefär det enda jag gör känns det som.
Denna veckan har jag en ledig dag, imorgon, men då ska jag hinna med allt som inte hinns med annars, på en jäkla dag.. Tråk!! 
Vet ju redan nu att jag inte kommer hinna med en tiondel, men får prioritera.
Har haft dagpass nu i två dagar, herregud,  även om jag trivs bättre med kvällspass så är det fan lyx med kontorsråttetider.
Idag har jag hunnit med både några timmar i stallet OCH några timmar med familjen efter jobbet och då tog ändå stallet lite längre tid än vad jag räknat med.

Är så sjukt jävla less på en av mina"kollegor".
Om allt är så jävla jobbigt precis hela tiden och det första man gör är att dra en stor tung suck VARENDA gång man går innanför dörren så är det tamejfan dags att göra  nåt!!
Jag köper fullt ut att man i perioder är tröttare, tycker jobbet är tungt osv, för det är det, vi har en väldigt tuff arbetsmiljö där man får utstå det ena med det femte och vara en kameleont 8 timmar om dagen men sluta för fan att lipa och gör nåt!!
Personen i fråga tyckte att jag tillsammans med en vikarie skulle ta hand om våra brukare för att hon ville vara ledig och blir sur på mig när jag säger nej! Vi måste i nuläget alltid vara tre personal, och jag vägrar låta våra brukare bli lidande av en sådan sak för dom får lida ändå pga av dålig organisation och personalbrist. Jävla kärring!!! Som dessutom ska spela offer och skickar sms till en annan ledig kollega och skriver att " dom vill inte att jag ska få ledig" 63 år och beter sig som en jävla barnrumpa!!
Ska bli intressant att konfrontera henne, jag håller käften till 99,9% för jag tycker inte att man behöver säga allt man tycker och tänker på en arbetsplats, men när dom jag arbetar för och värnar om blir lidande pga av ett latmaskarsle så tänker jag stå upp för det!!!
Långt och ointressant inlägg men jag är så jäkla sur!!!!!!!!
Tacksam över att det va min stalldag idag och att hästen skulle ut på PW för jäklar vad det behövdes, tror han kände på sig att jag va lite lätt irriterad för han bet mig bara två gånger idag :-)

Inga kommentarer: