tisdag 7 januari 2014

2 år idag

Idag för 2 år sedan så hade jag precis fått hålla Olivia för första gången.
Hon föddes 04:37 och eftersom det blev akut kejsarsnitt så dröjde det ganska länge innan jag fick träffa henne på riktigt.
Jag minns inte så mycket av de första timmarna, det mesta var en konstig bubbla och jag förstod knappt vad som hade hänt.

Minns allt innan, värkarna började vid två på natten dagen innan hon föddes.
Åtta va vi inskrivna på Östra men det tog ett dygn innan de beslutade sig för att ta ut henne. Ingen drömförlossning precis men men :) Vi hade varit vakna i nästan två dygn den där första natten på BB.
Den va bedrövlig, Peter va ju såklart helt slut han också så när vi skulle sova så snarkade han så högt att jag trodde han skulle väcka hela avdelningen:)
Alltså ingen sömn för mig alls :)
Andra natten skickade jag hem honom.
Sen åkte vi hem allihopa , de ville egentligen att vi skulle varit kvar men jag pallade inte. Ville bara hem till egen säng och egna rutiner.
Så stod vi där i hallen med en nyfödd bebis och fattade ingenting :)

De första veckorna i Olivias liv och vårt nya liv var omtumlande med en stor portion sömnbrist :)
Men vi kom in i en bra vardag ganska snabbt. Nu känns det dom hon alltid har funnits.
Världens goaste lilla unge med massor av egen vilja och ett humör rmellanåt som man blir tokig på :) Men mestadels är hon   Bäst :)

Inga kommentarer: