söndag 20 april 2014

Min vecka

Har varit otroligt spännande, lärorikt och sjukt annorlunda.
Att få jobba på det sättet som jag faktiskt är utbildad till är konstigt nog väldigt nytt för mig eftersom mitt förra jobb kunde liknas vid ett äldreboende, och jag menar inte att det är något fel med det alls, om det är det man vill arbeta med.
Från att ha jobbat med att behöva hjälpa människor att förflytta sig till att kanske inte se alla som man jobbar med på några dagar då dom kanske är hos sin partner eller hänger på stan :)
Från att vara ständigt på språng för att någon behöver hjälp till att få ett sms- jag är hemma nu, godnatt, typ.
Som sagt, väldigt annorlunda för mig.
Nu låter det som om man kan sitta och pilla navelludd hela dagarna men så är det inte alls, det är väldigt utmanade att försöka få till vissa grejer, men jag får inte ont i ryggen av det, snarare huvudvärk i så fall :-) än så länge så känns det hur bra som helst.
Nu har jag två dagars ledighet på mig att kunna smälta alla intryck...
Och lära mig turkiska?!? Men det är en annan historia :-)
Nu hoppas jag att vår övertrötta lilla dotter kan somna så jag kan få däcka i soffan med min man en stund💗

Inga kommentarer: