lördag 13 november 2010

Lycka!

På 2 dagar har jag och Quattro lyckats med bedriften att plocka hem inte bara ett utan två 1a pris i lydnadsklass 1. Jag är så stolt över min älskade lilla hund.
I fredags blev det 161,5 poäng så det var precis över gränsen på 160 men vi vart ändå totalt femma av 16 hundar, så det tyckte jag var riktigt bra, och idag så blev det hela 171 poäng och en 2a placering av totalt 8 hundar. Det känns så gott att nerverna börjat lägga sig lite och att vi vågar ta för oss lite mer. Nu är det faktiskt riktigt roligt att tävla. Platsen är fortfarande ett nervöst moment eftersom man själv inte riktigt har kontrollen, men även det känns lite lättare numera. Jag är i alla fall tokigt glad och det är så roligt att träningen ger resultat. Mitt bångstyriga lilla monster börjar tycka att det faktiskt är helt okej att lyssna på matte i alla fall ibland :-) Nu har vi en tävling till inplanerad, sen är det jul och flytt och hela baletten så det blir en lite naturlig paus i några veckor. Träna kommer vi ju givetvis göra i alla fall, nu kanske man vågar börja peta lite på momenten i klass 2, och det ska bli skojigt för nu är det en aning tradigt att traggla samma hela tiden.

Om en timma är det endast 69 dagar kvar till flytt, hehe, en hel jäkla evighet.....men skönt ska det bli.. Tiden går ju i en rasande fart, årets tråkigaste månad är här, men snart är det jul. Ska ju visserligen jobba hela jäkla julen, från jualfton till dagen efter annandagen, varenda natt.
Men det blir lite fina extra pengar till att kunna investera i deverse husprylar. Längtar..

1 kommentar:

Jeanette W sa...

Ni är sååå himla duktiga tycker jag!
Spännande med flytten oxå. Massor med grattisar till er

JW