söndag 14 november 2010

Måste lära mig

att varva ner...
Känner att man ligger på 190 hela tiden, ibland helt i onödan.
Jag vill så mycket hela tiden, men jag måste lugna ner mig lite känner jag :-)
Jag har i alla fall bestämt mig för att belöna mig själv lite och göra en nagelförlängning.
Min kära vän Virran har gjort det på ett ställe i närheten och det blev riktigt bra. Så efter lite velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att jag var värd det. Var säkert 5-6 år sedan jag gjorde naglarna sist, så varför inte.

Dagen idag har varit ganska trevlig.
Sov dock alldeles för lite, som vanligt numera, men när jag vaknat som kom pappa och brorsan förbi en sväng och lämnade lite utemöbler som vi ska ha till huset. Brorsan fick ett helt nytt bord med 4 stolar i plast av "morfar" Lasse i inflyttningspresent, men eftersom brorsan har flyttat hem igen så har han ju ingen användning utav det. Så då haffade vi det :-)
Efter lite tjöt med dom så var det bara att rasta hundarna snabbt och sedan styra mot stallet.
Man måste rida iväg senast klockan tre för att hinna innan det blir bäcksvart, men det hann vi ju med. Blev en riktigt härlig tur i skogen. Skulle stajla mig lite i en backe när vi ridit förbi en massa folk så jag satte av i galopp, Nino tyckte det var skitskoj och gjorde stans bakutsprång så jag höll på att flyga åt helve*e, hehe, men eftersom det gick bra ändå så blev det ännu mera stajlande, en riktigt show skulle jag vilja påstå.
Efter lite mer än en timma ute i skogen så var vi tillbaka i stallet.
Gjorde resterande sysslor i lugn och ro och njöt av lugnet då vi var själva i stallet. Så det blev en riktigt trivsam eftermiddag.

Nu sitter jag och glor på jobbet och ögonen går typ redan i kors. Känns bra när jag har 8 timmar kvar att jobba.. :-) men det ger sig..är ledig i alla fall i 2 dagar när jag gått av imorgon bitti.
Sov gott

Inga kommentarer: