fredag 25 november 2011

40 dagar

Ja 40 dagar kvar, nu känns det som om man kan börja räkna ner på riktigt.
Det är ju inte långt kvar alls egentligen..men så vi längtar, snacka om att börja nästa år med en utmaning. Men som sagt, nu är det bara en stor längtan..
Hur ser hon ut? Vem liknar hon? Ja spännande är bara förnamnet.
Tills dess så ska jag grotta ner mig i julpynt, julklappsinköp, föräldrargrupp och lite sådant.
Det gäller att ha lite grejer att göra annars går ju tiden så enormt långsamt.
Självklart ska jag ägna mig åt att vila massor och bara göra sånt som jag själv vill.

Det är lite jobbigt att behöva oroa sig över hurvida vårt stall kommer att finnas kvar.
Kommunen vill riva alltihopa, och alla goa tappra medlemmar kämpar med namninsamlingar och att sprida ordet vidare. Själv har jag lixom inte orken till det, jag nästan förtränger det för jag tycker det är så sorgligt och maktlösheten tar överhand. Stora Torp har varit en del av mitt och mångas liv i så många år, jag tror jag var där första gången när jag var 6-7 år, då var jag bara besökare, när jag var 8 år fick jag min första sköthäst, Dandy. Jag höll väl på i några år sen var det annat som tog över och det var roligare på stora stallet GFRK. Sen fick jag och Emelie ett ryck när vi gick på högstadiet och bestämde oss för att bli skötare igen på några hästar. Emelie hade åxå hängt på ST sedan liten.
Vi började sedan jobba i stallet och höll på i ett par år tills vi köpte vår första häst tillsammans Dacke Boy, han stod såklart på ST och sedan dess har man varit där flera dagar i veckan i 11 års tid konstant, vore helt sjukt om det försvann, alla minnen...

Nu blev det lite svammel här.. :-)

Skall nog återgå till mitt julpyntade..yjohopp

Inga kommentarer: