måndag 28 november 2011

Äntligen måndag?

Tycker det är måndag mest hela tiden, veckorna går så galet fort.
Ja det är väl för att julmånaden står härnäst och då kommer den oundvikliga stressen, trots att man tycker att man är ute i god tid så blir det alltid lite stress strax innan jul. Man vill alltid komplettera lite, eller så har man glömt nåt...
Nu känns det ju såklart än mer angeläget att bli "klar" i någorlunda god tid, så denna veckan har jag planerat att hinna med alla julklappsinköp, så kan jag släppa det sen.
Många säger ju att förstföderskor ofta går över tiden, men tydligen så stämmer inte det alls.
Så vem vet, en julaftonsbäbis kanske ??
Jag hoppas verkligen att jag slipper gå över allt för lång tid om så blir fallet, för nu är det rätt tungt alltså..otympligt.. Jag försöker verkligen att inte gnälla :-) För det finns dom som inget hellre vill än att kunna gnälla över en graviditet, men som aldrig får chansen..
Jag har aldrig tagit graviditeten för given och är jätte glad över att det faktiskt funkar..men..ja..det är ändå tungt och jobbigt..och jag är jätte trött mest hela tiden.
Tror kroppen laddar på nåt sätt, för nu behöver jag sova mer för att orka vara människa på dagen och ändå är jag dödstrött framåt eftermiddagen.

Var på östra och hyrde ett babyskydd idag med, ytterligare en sak att bocka av.
Tror det blir östra som vi väljer som sjukhus sedan med.
Vi var bensäkra på Mölndal ifrån början men enl BM som har föräldrargruppen så har dom mycket färre platser och pappan är inte självklar att få sova över.
Det är inte självklart på Östra heller men chanserna är mycket större då det finns fler rum. Så Östra får nog bli förstahandsvalet i alla fall.. inte bövelen vill jag behöva vara på sjukhuset ensam.

Ja svammel som vanligt dårå :)
Ha en go kväll

Inga kommentarer: