måndag 21 november 2011

Ny energi

En grådassig måndagmorgon, ändå känner jag mig löjligt positiv och glad.
Varför vet jag faktiskt inte, jag antar att jag bara är nöjd med livet.
Det borde egentligen vara en riktig tråkvecka, veckan innan lön, kasst väder, måndag..men icke.

Helgen har vi spenderat med familjerna.
Pappa Bosse och doktor Thomas var hos oss och hälsade på i lördags, väldigt trevligt.
Bosse bjöd på räkor och det var så gott så gott.
Igår var mina päron lnkl bror och Lasse här och vi käkade middag ihop och det var också allmänt trevligt. Lasse hade med sig en hel kasse med kläder till bäbisen, så fina grejer, ibland slår det en hur fina människor man har runtomkring sig.

Veckan som kommer blir lite blandad, mvc besök, föräldrargrupp, hälsa på Nino och en sväng på krogen är det som är planerat för tillfället. Japp krogen it is :-) Låter värre än vad det är, vi är bjudna på cabaret på lördag och det ska bli riktigt trevligt faktiskt. Jag vet ju att "dom andra" kommer vilja festa efteråt, och det får dom så gärna..men jag kommer smyga mig hemåt :-)
Inte för att jag inte KAN "festa"utan sprit utan för att jag tycker det är skittråkigt och för att jag ser ut som en michelingubbe :-) Finns ju inget värre än att gå ut och verkligen inte känna sig ens lite lite fin.

Då är det vecka 35 som står för dörren denna veckan. 44 dagar kvar till bf.
Magen är större än störst och förmodligen röven med, men den kan jag inte se :-)
Allt är ihoptryckt inuti och det är svårt att inte flåsa ihjäl sig vid ansträngning.
Bäbisen härjar och bökar massor, men det märks att det blir mindre och mindre plats att röra sig för rörelserna blir tydligare och starkare hela tiden.
Igår fick jag avbryta vår promenad för fogarna värkte så in i helskotta.
Första gången det händer trots att jag haft ont ganska länge nu.
Ska ge mig på det idag igen o se hur det känns...det är väl det som är allra jobbigast, att inte kunna gå flera kilometrar hur som helst utan varje steg blir en liten pina.
Men det är klart, det ska väl inte bara vara mysigt och rosa moln att vara gravid :-)

Inga kommentarer: