fredag 27 april 2012

Fredag, Friday, Freitag? Fridag?

Japp idag är det fredag igen, nu innebär detta även långledigt för Peter när denna arbetsdagen är slut.
SkÖnT! Blir Svensson tacos och soffhäng kvällen till ära..

Igår var det allt en händelserik dag..
Startade upp med att packa in mig själv, barnet och hunden i bilen.
Avlämning av dotter till mamma och jag och hunden fortsatte mot Kungsbacka.
Ett pit stop för att köpa foder till Nino för att sedan fortsätta hem till honom.
Grej och fix i stallet en stund,skulle även ha ridit, men det hade spöregnat, Nino gick utan täcke och hade givetvis rullat sig grundligt, mao en blöt lerhög till häst, så ridningen fick utebli.
Svängde förbi syrran på jobbet och tjöta lite, för att sedan hämta upp Olivia igen.

Väl hemma fick lilla dottern ligga och bröta på en filt på golvet medan jag fixade middag, och då hände det :)
Med lite stånk och stön så rullade det lilla livet över från rygg till mage..det är stort! :)
Sedan roade sig hon med det större delen av kvällen, hon var på ett strålande humör..tro ja det :)
Plötsligt blev den lilla bebisen så stor på nåt sätt..går inte att beskriva riktigt men det är en liten milstolpe.
Hon var såklart dötrött på kvällen och somnade som en sten redan vid åtta..det resulterade i en vaken bebis klockan två inatt som låg i sin säng och skrattade och tjöt..Hur trött man än är så kan man inte låta bli att flina när hon bara är så go..ja hon låg iaf vaken till nästan 4, sedan somnade hon om..vaknade 6.30 nästa gång...koma på mig :) Men återigen, hur trött man än är så glömmer man nästan bort det bara man tittar på henne, värre är det när hon själv blir lite gnällig och man är trött..då är det inte jätte kul alla gånger.

Mycket bebissnack blire, men det är ju henne jag hänger med hela dagarna, så det är ju lixom mitt liv

Inga kommentarer: