fredag 20 april 2012

Sol i sinnet

Trots regn och rusk på utsidan så är det en såndär bubblande glad dag.
Ja först efter att jag fick gnällt av mig lite, det finns de som är grymma på att muntra upp och dom har snabbuppringning på min telefon :)
Det behövs ibland så lite, som att bara bli lyssnad på och få lite medhåll.
I övrigt så har jag en glad och nöjd bebis hemma som på inrådan av bvc har fått börja äta lite katrinplommonpure. Har man inkomster så har man utgifter, och när inkomsterna är stora och det inte kommer ut nåt så kan det göra lite ont i magen :) Men lite pure har gjort susen, det luktar allt annat än gott men det kommer ut :) Dessutom känner jag mig riktigt kass som mamma när bebis inte är glad, det känns som om man mest flänger och dänger med henne och man blir själv väldigt trött, om inte annat på sig själv. Men idag är jag en bra mamma igen :) Om 2 veckor ska skruttan få börja äta riktiga smakportioner så det känns som en liten tjuvstart, men ingen är gladare än jag...längtar verkligen efter att slippa amningen, det låter kanske illa men jag vill bara slippa det. Har laddat upp med lite olika pureer, mest för att få lite burkar som jag kan fylla med egenlagad mat, har massor med fina recept på barnmat och även det ska bli så himla skoj. Fjantig man är :)

Ikväll blir det hemgjord pizza och mys, imorgon ska vi till k-viken och träffa prästen inför dopet.
Dopdagen ska bli lättsam och trevlig, först döps hon, sen  fixar vi grillad korv och såklart tårta och kaffe på det. De flesta har svarat att dom faktiskt kan komma så det blir en hel del folk..blir skoj!! Vi är väl medvetna om att det blir en bit för alla att åka, så då får vi hoppas att det blir trevligt och framförallt att vädret är med oss. Något som dock gör mig väldigt väldigt ledsen är att min mormor och Olivias farmor inte är med oss. Olivia ska ha en dopklänning som Jane har gjort...och det är också den främsta anledningen till att vi kommer vara i Kungsviken, det är en plats som betyder otroligt mycket, självklart för Peter men även för mig. Och jag hoppas att det kommer bli en favoritplats att vara på även för Olivia. Farfar ska bannemej få lära henne att segla jolle om några år :-)

Nä, nu ska jag passa på att försöka göra lite nytta när skruttan äntligen har somnat till, hon har varit vaken och busat precis hela dagen, hon somnade i 20 minuter i bilen tidigare idag, men det är allt...Älskade lilla barn... Det är verkligen sant som folk säger, man kan inte förstå hur det riktigt känns att älska någon för än man fått barn..det är något sjukt speciellt. Och jag önskar att alla (som vill) får möjligheten att uppleva det, även om jag vet att det tyvärr inte är så..

Inga kommentarer: