måndag 2 februari 2009

En tröttis..

Fy känner mig sliten efter helgens jobb, eller nä, jag känner mig allmänt sliten.
Tog lite extra semester så jag jobbar bara ons och tors natt denna vecka sen är jag ledig resten av månaden..sjukt gott!
Har ju visserligen en del att pyssla med inför resan, men i övrigt så ska jag försöka se till att jag kan vara med Lexa och i stallet så mycket jag bara kan innan vi drar. Kommer ju sakna djuren som bara den. Samtidigt som man kommer vara "upptagen" av att bara njuta av livet.
Längtar löjligt mycket nu, hela kroppen skirker efter semester, och huvudet med för den delen.
Har vart så otroligt mycket jobb och mycket med saker som ska fixas över huvud taget.
Det är nu när bitarna börjar falla på plats som man känner hur trött och sliten man faktiskt är.
Blir inte ett dugg förvånad om jag åker på en släng feber eller något annat nu när man så smått börjar slappna av lite.

Inför resan är det bara ett par praktiska detaljer kvar att ordna, som tex fixa med hästen, Carros kompis Jennifer kommer hjälpa Emelie med Nino då både jag och syrran är borta sista veckan i februari. Och för att underlätta lite för Emelie så tänkte jag se om jag kan ta Nino typ 4 dagar i nästa vecka så får Emelie lite "hästsemester" en vecka och förhoppningsvis kunna ordna med eventuella praktiska grejer som hon kan behöva greja innan. Är inte alltid helt lätt att kunna planera som man vill med 2 kidz som ska tas omhand med..men Emelie brukar kunna lösa saker och ting på ett bra sätt ändå. Så jag är inte särskilt orolig för det. Även om jag brukar vara nojjig för allt pga mitt jävla kontrollbehov! Men ska jobba på det med en vacker dag.

Sen måste vi växla pengar med..tvätta, städa osv. Man vill ju inte komma hem till en svinstia.
Syrran ska bo i vår lägenhet under tiden och hon är duktig på att hålla ordning och det känns bra, och det är väldigt käckt att ha någon som kan se efter fisken och lägenheten då vi är borta =)
Nu går ögonen i kors, ska ut och rasta vovven nu innan jag däckar av..

Over and out

Inga kommentarer: