tisdag 22 december 2009

Dan för dan före dopparedan

är det idag? 2 dagar kvar till Julafton.
Vad tog tiden vägen egentligen?
Ja senare idag efter att jag har sovit en stund så blir det till att ordna det allra sista med julklapparna. Ska även till naturnära och köpa käk till lilla Nino.

Dagen i övrigt, eller ja igår blir det ju..började tidigt. Var uppe redan klockan sju trots att jag jobbat till 24.00 natten innan. Kunde bara inte sova längre..´kände att jag ville ut och härja med hundarna i snön. Sagt och gjort, efter lite trafikkaos så parkerade vi vid stallet.
Vi var ute och pulsade i snön i över en timma. Hundarna var totalt slut efter detta.
Då hade jag fortfarande hästen kvar att ta hand om..
Tur i alla fall att det gick att rida trots att vi inte har snösulor på, tillräckligt kallt ute för att det inte ska vara kramsnö. Det tråkiga var bara att efter min snöpromenad så hade fötterna blivit blöta, och när jag satt stilla i sadeln så frös jag om dom så jag trodde fanimej dom skulle trilla av.
Så det var ingen rolig ridtur alls faktiskt. Gör ju så förbannat ont när man fryser så..

Nä nu svamlar jag bara en massa trökig skit..trist på jobbet..

Over and Out

Inga kommentarer: