söndag 13 december 2009

Lucia

är det idag..
Säkert många som har varit ute i helgen och "firat" detta. Det är ju trots allt ytterligare en anledning för många att festa till det.
Själv är det jobb, jobb och åter jobb som har gällt för mig sedan i onsdags kväll/natt. Längtar till julledigheten. Jag är ledig ända ifrån dagen innan julafton till nyårsdagen. Ska bli så otroligt skönt. Jag har inte varit hel-ledig under jul på 8 år!! Så jag ska njuta av det så mycket det bara går, för nästa år är det garanterat min tur att jobba hela jul och nyår.

Vad har hänt i övrigt då..hmmm..
Jo Q verkar bättre i benet..peppar peppar..men tar inte ut nåt i förskott inte..

Både i Onsdags och Torsdags var jag ute och red i över en och en halv timma båda dagarna. Och det var ju tur det..för idag verkade det som om det small till och blev halt
.
Förra helgen var vi på resturang Meet och käkade KOBE biff. Det är ett speciellt kött där korna under sin uppväxt fått dricka öl, blivit masserade och lyssnat på opera. Tamejfasen det godaste jag ätit!! Jag har även druckit Cristal..en satans dyr champagne..och det smakade Champagne :-) Det var väldigt gott, lite skillnad från det man brukar köpa där bubblorna går upp i näsan. Men jag skulle nog inte för mitt liv lägga närmare 4000 på en flaska Champagne..jo om jag var milljonär möjligen. Annars verkar det bara puckat! Men tack Herr K Falk för att jag fick dricka detta :-)

Jag har även varit på krogen..jag orkade ända fram tills klockan 00.30 sen ville jag hem och sova..och inte pga fylla, jag var så trött, och det var så mycket folk och dålig musik. Krogen är överskattat men kan vara kul ibland.

I övrigt har de lediga dagarna gått åt till julshopping och en tur till Ullared! Nu är nog alla klappar inhandlade förutom lite komplettering till Peter :-)

Kommande vecka lär väl innehålla ungefär detsamma som vanligt..hundar,häst, jobb..men på lördag ska jag träffa min älskade vän Kajsa!! Vi har inte setts på evigheter..ska bli sååå kul!!

Over and out

Inga kommentarer: