onsdag 2 december 2009

Att röka

när det är kyligt ute är bland det äckligaste och godaste som finns. Det äckliga är att man stinker mer än vanligt men det smakar lite godare tycker jag.

Nu small det ju till och blev kyligare första dagen i December. Det är härligt. Det ska vara vinter nu. Lite snö på detta så är det perfekt. Lite tråkigt är att det blir så förbannat kallt när man rider, benen blir som isbitar. Men sooool underbara sol som visat sig idag!! Det är vi inte bortskämda med. Hoppas det blir fler fina dagar nu. Kallt och klart.

Julen närmar sig fort som vanligt. Imorgon drar vi till Ullared och shoppar julklappar. Jag har redan några färdiga. Syrrans, Pappas, Lasses, Mormors, svärföräldrarnas och Peters mormors är redan klara. Det vi har kvar är mamma, Tobbe och Lisa med kidzen, Rolf och Maj-Britt samt Tullebulle och självklart ska vi se om vi inte kan hitta något till Lexa och Quattros kompisar med. Vi ska nog hitta något fint till dom alla. Vi har vart så rediga hemma att vi skrivit upp en liten lista på grejer vi behöver...listan blev inte så liten till slut :-) Men ska det shoppas så ska det.

Vi har även funderat lite på nyårsplaner..får se vad det blir. Men en sak är säker och det är där vi är, är hundarna med. Finns inte en chans i världen att jag lämnar dom själva på nyår. Och jag har ingen lust att be mina föräldrar passa dom heller. Jag är lixom inte så firarsugen..skulle kunna tänka mig middag, lite champagne på tolvslaget så behöver det inte vara så möe mer. Börjar man bli vuxen tro?? Ja appropå det, lite mer än en månad kvar så fyller jag 28 år!! Lite ångestframkallande...27 låter ändå relativt tonårsaktigt än :-) Men 28..nä det är en mogen ålder skulle jag vilja säga :-) Det är trots allt bara ett par siffror, man blir inte äldre än vad man gör sig.

Over and Out

1 kommentar:

Helena Forss sa...

Häpp!
Kom igen om 10 år du så kan vi ta den där diskussionen då!
Här pratar vi åldersnoja!