onsdag 23 december 2009

Julafton imorgon

Ja då var det da´n före doppareda´n..
Själv känner jag inte av någon direkt julstress och inte så värst mycket julkänsla heller egentligen. Men så har det varit de senaste åren..Nu har vi åtminstonde snö, vilket är så himla underbart!
Fick åka lite tidigare till jobbet idag då det toksnöade framåt kvällen. Folk har ju en tendens till att inte kunna köra bil så fort det snöar, regnar, blåser eller är för soligt :-) Vilket ju gör att folk i allmänhet inte kan köra bil i denna staden. Hur som helst, bilen la in antispinnen i princip hela vägen till jobbet..men det är skoj att sladda litegranna. Så länge det är man själv som gör det och inte bilen drar iväg av sig självt. Men vi kom fram säkert idag i alla fall.
Har båda hundarna med mig idag..tanken är att vi ska ta en härlig morgonpromenad när jag slutar om 2,5 timma. Får passa på för i eftermiddag har vi fullt hus.
Jacob landar klockan 15,40 på Landvetter, då ska Peter hämta honom. Sen får det bli nån god "välkomstmiddag" för honom och sen kommer det lite vänner på uppesittarkväll. Blir glögg, äggtoddy och pepparkakor med ädelsost i stora lass.
Någon gång där emellan ska jag hinna sova och slå in julklapparna för det har inte riktigt hunnits med. Blir inte mycket till uppesittarkväll om jag inte får några timmars sömn i alla fall.

Och om jag inte hinner skriva imorgon så önskar jag er alla en riktigt
GOD JUL

1 kommentar:

sun moon and stars sa...

ha en toppen jul du med kram