måndag 20 juni 2011

Mitt första grönsaksland

Igår byggde Peter ett litet grönsaksland till mig, eller ja så litet vart det inte alldeles perfekt blev det. Så idag har jag satt potatis, morötter, isbergssallad och tomater. Ska bli spännande att följa utvecklingen. Lite småkul att kunna äta egenodlade grejer sen.
Annars har denna dagen mest bjudit på regn och rusk faktiskt.
Hann med en promenad med fisan mellan skurarna, vilket var gött för vi behöver verkligen vår dagliga dos. Men generellt sett en riktigt grå och trökig dag.

Midsommarafton på fredag då, ja vad säger man. Första gången som jag inte är ett dugg intresserad av att "fira" midsommar, även om det är tokmysigt att äta sill och potatis och umgås med vänner så är det ändå lite halvtråkigt när man inte kan vara med och fira fullt ut. Men det blir säkert mysigt i vilket fall, mat är ju gott :-)
Ska se till att fixa det riktigt fint i uterummet är det tänkt, då spelar vädret ingen roll heller eftersom det förmodligen vaknas pissväder.
Däremot tror jag att vädret var rätt okej förra året? Jo, men då körde vi lite lekar och grejer på orust om jag inte minns helt fel..

1 kommentar:

sun moon and stars sa...

Va härligt med eget grönsaksland....du borde ha ett eget jordgubbsland oxå..glöm inte det...........:-) ha en fin midsommar......kramis