söndag 12 juni 2011

Trasig

Det är desvärre fortfarande så jag känner, utåt sett kan jag hålla god min och till och med vara genuint glad emellanåt. Men inuti där är det trasigt, jag kan inte se några kort på Q, jag har svårt att skriva om honom och prata om honom, det går nästan inte alls, inte utan att rösten darrar eller att jag säger något för att snabbt byta ämne. Jag önskar att jag kunde se tillbaka och minnas allt kul vi gjorde med glädje, och det gör jag väl på sätt och vis, men jag tänker helst inte alls för då kommer de där förbaskade tårarna. Jag får försöka stänga av för att göra nåt annat än att bara gråta. Det är bannemej skitjobbigt emellanåt! Lite lättnad blev det när askan kom hem, nu har vi begravt honom hemma och planterat och gjort jättefint, (ska visa er någon dag) han fick i alla fall komma hem, inte bli kastad på någon soptipp eller bli utspridd någonstans i Falkenberg. Förlåt, skulle ju inte gnälla mer här, men såhär är det i mitt liv just nu. Men om jag kopplar bort just detta för en stund så...ja livet måste ju rulla på. Det finns ingen pausknapp.
Jobbet ska skötas, räkningarna ska betalas, huset ska städas och världens bästa Lexa ska ha sin tid.

Jag har i alla fall konstaterat att jag älskar mitt hem, helst vill jag inte åka hemifrån alls, jag är otroligt tacksam över att vi har vårt lilla hus i skogen.
Insåg idag att även Lexa förmodligen tycker det är ett väldans bra ställe att bo på.
Hon går in och ut precis som hon själv behagar och allt som oftast så ligger hon på utsidan och bara är. Hon är så lugn och go så man blir alldeles glad när man inser hur gott hon måste ha det.
Framförallt att hon känner såpass mycket trygghet att hon väljer att gå ifrån mig, det händer lixom inte, hon är alltid annars inom 2 meters avstånd ifrån mig. Mattes lilla skrutta.

Övrigt, Ninoprinsen bor numera hos syrran i Åsa och kommer göra det i ett år framöver.
Blir lite längre för att åka och rida, men jag tror det blir bra i slutändan..
Jag slutar jobba natt från och med 1 september..
Jag är sketasolbränd :) tacka vet jag livet på altanen..
Nu orkar jag inte skriva mer..
Gonatt

Inga kommentarer: