fredag 13 januari 2012

Tvära kast

Natten till idag fick jag inte sova någonting, inte ens i 5 minuter.
Olivia använder pattarna mina som napp, så vi har hållt på och hållt på.
Klockan 7 på morgonen tog Peter över och hon somnade som tur var på hans bröst så då fick jag gå och lägga mig i 3 timmar ungefär.
Hon har ett grymt sugbehov lilltösa och ger det sig inte så kommer jag ta till nappen, som mamma sa idag, tryck in nappen i käften på henne :)
Mina stackars söndriga bröst håller inte att användas som napp, det är två sår och det känns inte ens kul att köra in dom i käften på henne.
Men man ska hela tiden bollas med sitt samvete, är jag dålig som gör si eller så, men jag får nog gå efter mottot glad mamma, glad bebis.
Hon kommer ju alltid i främsta rummet och allt man gör har ju med hennes välbefinnande att göra.
Nu har jag i alla fall sovit ytterligare 2 timmar inför natten, garderat mig lite ifall det blir lika jobbigt som igår..
Nu låter detta extremt gnälligt, men det är ganska tufft att ha svinont varje gång man ska mata sitt barn och inte blir det bättre när man inte har fått sova en blund, tårarna är inte långt borta då. Men jag vet att det blir bättre, man är lixom inte beredd på det "jobbiga", allt ska ju vara så mysigt och fluffigt, och det är det givetvis också, det är grymt mysigt att ha sin varma goa lilla bäbis sovandes på bröstet i soffan, eller när hon ligger och bara gottar sig och småflinar och verkar nöjd. Eller när pappa Peter byter blöja och hon kissar och bajsar under tiden, nästan på honom :)

2 kommentarer:

sun moon and stars sa...

du har väl köpt såna där i plast att ha på brösten..amnings ja va fan nu det heter....testa värt det....apoteket nästa

Linda! sa...

Japp Sissi sådana har jag, men inte ens dom hjälper mot det onda när det ska sugas heeeela tiden.
Men dom har varit räddningen hittills