söndag 1 januari 2012

2012

Nytt år, nya möjligheter!

Igår firade vi in det nya året på bästa möjliga sätt med tanke på "omständigheterna". Vi var hemma hos mina föräldrar och vi lagade middag tillsammans och hade allmänt mysigt. Vid tolvslaget gick vi upp till slätten och tittade på fyrverkerierna. Där mötte vi även upp Charlotte en sväng, och de som kunde fick skålat in tolvslaget. Lite nära döden upplevelse hann vi också med då dom som druckit vuxendricka och skulle hantera diverse raketer inte gjorde det helt optimalt kanske. När tolvlsaget var över så gick vi tillbaka till mina päron och hämtade upp Lexa och begav oss hemåt.

Idag har vi haft en riktigt slappedag.
Vi tog en lång sovmorgon, sedan tog jag och Lexa en promenad själva för pappa Peter fick vara hemma och snora då han blitt förkyld på gamla dar.
Vi har hunnit med den sedvanliga veckohandlingen och avverkat sista Harry Potter filmens båda delar.
Filmen tyckte jag var helt okej, nu har ju jag inte läst böckerna så jag får nog säga att det var bra.
Nu är årets första dag snart slut och imorgon är det bara 2 dagar kvar till beräknad födsel för bäbisen :)
Jag tror hon kommer stanna kvar ett par dagar mer än så..

Inga kommentarer: