torsdag 25 september 2008

Blandade känslor...

Lämnade Lexa hos Torgny och Jeanette i dag, väldigt blandade känslor. Klumpen i halsen vill inte riktigt ge med sig. Tur att Virran va med mig och lättade upp stämningen för med hennes "pratglada" pappa hade jag nog börjat stortjuta=) Känns ju otroligt ledsamt och tomt utan henne för hon är ju verkligen med överallt, men samtidigt är det så skönt att det är sista gången nu. Nästa gång jag lämnar bort henne kommer vara i februari och i 2 veckor på Orust, men då kommer det i stället vara jag som är borta så att säga. Och med borta menar jag inte konstant full, men det kanske man är.. eller jag vet inte.. skit samma =) Kommer ju befinna mig i Thailand då. Så det är inte samma sak, 2 veckor är ganska stor skillnad mot 2,5 månader.. men men. Får hålla tummarna att allt går bra så jag kan få hem henne fort igen..

Efter lämnadet av Lexa passade jag o Virran på att ta en tur till Iems, min favvoshop=) Men vi va nog ganska omotiverade båda två efter 2 timmar på motorvägen så vi hittade inget direkt skoj så.

Åkte därefter till stallet, tog en skön promenad med Lilla Hästen. Får promenera med honom nu ibland när man inte har hunden, ska nog ta kvällskissen ikväll ialla fall=)
Vart o grejat och pillat allmänt i stallet, det är så skönt och avkopplande att vara där, trots att det idag var min tur att ta in alla hästar. Man håller ju sig sysselsatt men på ett gott sätt.
Sen åkte jag o handlade lite käk, blir mys med Tacos ikväll, var nog hundra år sedan jag käkade det...
Har vila ifrån träningen idag, Elle kunde inte men det gjorde mig inte så mycket alls faktiskt. Det är otroligt skoj och skönt att träna men just idag är jag omotiverad till det mesta så det va faktiskt skönt att "slippa" idag.

Imorgon åker vi till skövde, ska bli så coolt att se Helena uppträda med Janne Shaffer. Riktigt fräckt. Och gött ska det bli att sova på hotell, I Love Hotellfrukostar...
Nä nu har jag nog inget mer att säga för tillfället...

Inga kommentarer: