fredag 5 september 2008

Älgjakt.....

Var med om något helt grymt idag!
Jag var i stallet ganska sent idag, kom dit vid sex tiden. Börjar ju jobba 21.15 så då tänkte jag ta stallet innan jobbet helt enkelt. Jag red ut ca 19.30 och hade en jätte skön ridtur. Nino var pigg och glad och jobbade på grymt. När vi sedan hade ridit vår runda och började röra oss mot stallet så blev Nino lite stirrig och blängde ut mot en gräsplätt. Då stod där en skitsöt älgtjur med horn och allt och käkade på ett träd. Och jag upp med mobilen för detta skulle ju fotas. Älgen va ca 10 meter ifrån oss, först tittade han på oss och då kan jag lova att hjärtat slog ett dubbelslag, men sen fortsatte han äta i godan ro. Tog ett par kort med mobilen men det blev så suddigt eftersom Nino hade bråttom hem till sin kvällsmat. Måste bli bättre på att lägga ut foton på bloggen. Ska försöka hinna med det imorgon.

Nu är det natt nummer 3 jag jobbar i streck. Skönt för då är det bara 2 kvar och nästa vecka jobbar jag bara ons och torsdag natt. Fan ska ju in på tisdag med för nattmöte kl 1900. Hade jag glömt. Skit, då kan jag ju inte träna!! RÖV möte!! Så efterblivet att komma in på möte kl 19 på kvällen när man är ledig. Helt fuckat. Hela kvällen blir ju förstörd! Gaaah, blir förbaskad nu!!!!

Inga kommentarer: