måndag 17 augusti 2009

Farmor

Idag skulle farmor ha fyllt 66 år!!
Jag har som vanligt ingen koll på födelsedagar men så såg jag att pappa skrivit det på sin FB.
Han skrev grattis morsan..idag skulle du fyllt 66, det gör fortfarande ont.
Då kunde jag inte hålla tårarna tillbaka..
Jag hade dålig kontakt med farmor sen hon flyttade till Jörlanda..dels för att det blev svårare att hälsa på för det låg långt bort och dels för att man var tonåring och prioriterade andra saker.
Nåt som jag kan ångra idag, men tänker man så bli man knäpp..
När farmor bodde både på Scheelegatan och gubberogatan så var jag där jämt..ofta i sällskap med Virran..

Jag är väldigt glad och tacksam för att jag fick hälsa på henne strax innan hon gick bort..Jag kände ju på mig då att det var sista gången jag skulle träffa henne, det kände hon med..
Jag fick pussat och kramat om henne sådär länge, och sa att vi ses igen...
Kort där efter gick hon bort..

Nu tänder jag ett ljus här hemma för farmor <3