onsdag 22 december 2010

29 dagar

japp nu vart det bara 29 dagar kvar :)

Slutar jobbet om 3 timmar..då ska jag hem och nana kudden och när Peter kommer hem ifrån jobbet så ska vi och resten av Sverige ut och handla de sista julklapparna. Vi vet precis vad vi ska köpa så förhoppningsvis går det ganska smidigt...
Känns så himla tråkigt att behöva jobba hela julen, visst det är en "vanlig" helg detta året utan några klämdagar men det är ju trots allt den tiden då hela familjen samlas. I år kommer jag tex inte kunna träffa svärföräldrarna på varken julafton eller resten av julhelgen :(
Sen känns det visserligen fortfarande väldigt konstigt att inte mormor kan vara med, det har jag inte riktigt vant mig vid och det var riktigt tungt förra julen. Hon hade dessutom glömt ett par julklappar ifrån året innan som jag fick i julas och det var skitjobbigt..älskade lilla mormor. Jag ska självklart åka och hälsa på henne, men det är inte samma sak..



Har försökt följa väderprognosen efter bästa förmåga dessa dagarna. Dels för att det varit så sjukt kallt så det kan vara bra att veta hur mycket lilla Nino behöver ha på sig, och dels för att det har varnats för världens snökaos lagom till julafton så vi kan hålla oss uppdaterade om Peter kan ta sig till sina föräldrar eller inte..och det är väldigt lustigt hur det kan ändra sig på bara några timmar. Igår natt så var det snö, snö, snö som gäller de kommande dagarna, och nu ska det typ inte snöa alls? Alltså jag fattar ju att det är inte lätt att vara meterolog och läsa av väder och vind men ibland undrar man hur dom ens kan utfärda en varning om det bara ett dygn senare visar sig vara helt fel... knepigt det där.. så det återstår helt enkelt att se vad som händer fram tills julafton.

2 kommentarer:

sun moon and stars sa...

gud jag känner igen mig...kan inte med ord förklara hur mycket jag saknar min morrmor.........kan säga som så hon var navet i hela min familj på den sidan.....inget har varit sig likt.........det fattas något någon som har förmågan att samla alla...usch ja...men snart väntar flytt en ny era.....att jobba jul är en nackdel i det fina yrke man har med att jobba med människor......ibland får man göra det ibland inte.........men ha nu en riktigt bra jul iallafall kram sissan

sun moon and stars sa...

mormor ska det va !!!!!!