lördag 31 december 2011

2011

Egentligen har jag bara lust att glömma året som varit och bara blicka framåt, men jag kör en liten resumé och snor Virrans frågemall :)

1. Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Jopp, vi köpte vårt lilla hus och jag blev gravid bla :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade några faktiskt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2011?
Jajamensan! En liten Linus kom i Augusti.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja det är ju desvärre det som präglat detta året. Det började med att mormor gick bort i februari (har svårt att bara skriva ner det utan att gråta), i Maj fick vi ta bort Quattro, vilket jag nu 7 månader fortfarande inte ens kan prata om riktigt, under sommaren gick "gammelmormor" hastigt bort och även Calle, en släkting på mammas sida. I oktober förlorade vi Peters mamma efter 3 veckors sjukdom.

5. Vilka länder besökte du?
Inget resande alls detta år...får hoppas på att det kan bli nåt nästa..

6. Är det något du saknat 2011 som du vill ha 2012?
Förutom de personer som inte längre finns och lilla Q, så nej..jag tror inte det. Jo det skulle väl vara resbiten då..

7. Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
10 Februari, 9 Maj, 28 April, 10 Augusti, 10 Oktober

8. Vad var din största framgång 2011?
Måste nog säga vårt husköp, vårt livs största investering.

9. Största misstaget?
Att tro att de som alltid stått mig nära alltid kommer att göra det.
Detta året har verkligen visat vilka som kan skriva under på ordet VÄN!
Det har som tur är inte resulterat i bara dåligheter, utan i tvärtom i vissa fall.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte fysiskt..men oj vad hjärtat har fått prövats..

11. Bästa köpet?
Ja det får ju såklart återigen bli huset :)
Och alla grejer till bäbisen...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Eh...huset :)
Och alla grejer till bäbisen :)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja eftersom det är kontrasternas år.. Vi köpte ju huset..om nån har missat det nu :)
Jag blev på tjocken..
Och återigen, jag har fantastiska människor i min närhet som med lätthet ger mig ett brett flin i ansiktet och det är jag glad över om något.

14. Vilken sång kommer alltid att påminna dig om 2011?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Dessvärre väldigt, väldigt mycket mer ledsen..
Men nu kan det väl bara bli bättre?

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte riktigt, stått upp för mig själv mer kanske...säga åt folk rätt upp och ner när dom betett sig dåligt..

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit..

18. Hur tillbringade du julen?
Vi var hos mina föräldrar tillsammans med mina syskon.
Lugnt och skönt var det, utan hets..näst intill en så perfekt jul det bara kan bli..
Juldagen spenderade vi med Peters pappa, mormor och Peters bror med familj...Inte lugnt :-)

19. Blev du kär i år?
Det var jag ju redan innan :)

20. Favoritprogram på tv?
Greys står sig fortfarande, även DH..

21. Bästa serien?
Samma som ovan.

22. Favorit tidning?
Läser sällan tidningar..

Nä nu orkar jag inte resumera mer för tillfället :)
Men ja, ni vet ju att jag tycker att detta året har varit helt åt helvete rent ut sagt. Och jag är så tacksam över de personer som funnits där och lyssnat på mitt gnäll, över er som jag kunnat ringa till och lipa i telefonen när jag behövt. Jag behöver nog inte nämna namn.
Jag önskar att jag själv hade haft orken att finnas där mer för er för det är inte bara jag som haft det tufft, men jag har lixom fått försöka hålla mig själv flytande i första hand för att inte fullständigt gå i sönder. Jag har gjort mitt bästa...
Nu vill jag försöka att inte titta bakåt, utan blicka framåt.

Inom en snart framtid börjar ett nytt kapitel..
Snart kommer vår efterlängtade bäbis och det ända jag önskar inför 2012 det är att vi ska få ett friskt och välmående barn.
Det borde inte vara för mycket begärt :)

Jag kommer inte avlägga några nyårslöften..men jag kommer sträva efter ett så angenämt 2012 so möjligt :)

Så gott slut och gott NYTT











2 kommentarer:

Elle sa...

Tycker du har varit alldels ypperlig på att finnas till hands, i alla fall för mig! <3
By the way... Linus är född 10.de Juli.. ;)
Kram

Linda! sa...

Tack va go du är!!
Jag vet ju att han är född då, mitt pucko..det är han jag syftade på den 10 augusti :-)

<3<3