lördag 23 maj 2009

Klant Lexa :-)

Idag vaknade jag 06,15, jag hade ställt klockan på 07 för att snabbt kunna ta ut vovvarna, men vaknade som sagt lite tidigare. Quattro hade väl inte riktigt lyckats hålla sig hela natten, världens största pöl i köket, förstår inte hur det kan få plats så mycket i den lilla kroppen :-) Men det gör inget, han är så söt ändå.
Efter att hundarna fått lite frukost så gick vi direkt ut för att Quattro inte skulle hinna pinka eller så inne. Väl uppe i parken så gick vi och lullade och Lexa rullade sig massor i det våta gräset, jag tror pälsen kliar som fasen nu när hon fäller så mycket.
Hur som helst, Quattro har ju noll koll och Lexa bryr sig inte om något direkt så när hon skulle rulla sig så slänger hon sig rakt över Quattro?!! Oj va rädd han blev lillkillen..han skrek till och pep och tittade på Lexa med världens skräck i blicken..stackars liten, och Lexa fattade ingenting :-) Han var skärrad en bra stund efteråt så det blev inget kiss ute..
Dock väl inne igen så började han bli lite pipig och orolig, så jag kutade ut med honom, och då blev det minsann en skvätt :-) Så det finns hopp om oss åxå..nu ligger alla i familjen och sover så det är bara att göra sig beredd att springa ut snart. Ca 2 sekunder brukar det ta för Quattro att kissa när han vaknar så det gäller att vara beredd...

Annars tycker jag att allt går jätte bra. Lexa är jätte lugn och fin och låter Quattro få äta ifred..Dock får han inte röra hennes ben..hon blir inte arg eller så på honom, hon bara tar det ifrån honom, helt iskallt :-)

Inga kommentarer: