tisdag 26 maj 2009

väldigt trött idag

Puss Puss mamma <3
Än så länge får båda plats i Bia bädden, dock tror jag inte
Lexa vill dela med sig av den egentligen, men hon
är ju så snäll så hon gör det ändå

Man kan även bita med sina sylvassa tänder i bädden!!


Idag klev jag upp exakt kl 05,02. Jag hade ställt klockan på 5 bara för jag skulle hinna ut med valpen innan han kissar inne på morgonen. Han var lika trött som jag tror jag, men skam den som ger sig. Jag tänkte sen i mitt stilla sinne att jag kunde somna om en stund innan hundarna får frukost och jag tar ut dom båda, men icke. Då ska det lekas..Visst hade dom kunnat leka utan att jag står och glor på dom, men lilleman vet inte skillnad på leksaker man får leka med och förbjudna leksaker tex gardiner och möbler :-) Därför får man passa honom lite och börjar han gnaga på soffan så får man locka med en tillåten leksak, han börjar fatta galoppen men inte jämt :-) Det har hänt ett par "olyckor" inne idag men även det blir bättre. Jag inser just nu att jag sitter och skriver som om jag vore en nybliven förälder, men det har man ju på sätt och vis. Jag ser ju framsteg varenda dag, trots att han bara har bott hos oss i 5 dagar. Nu börjar vi lära känna varandra så det är ganska kul att skriva om, även om det är skit-tråkigt rent ut sagt att läsa om :-) Bloggen får bli min scrapbook tills jag får ordning på extrafilms hemsida så jag kan skicka efter kort och skriva i den..

Igår kväll och idag har lillskrutten även åkt i hissen själv, alltså inte ensam, men han har klivit in i den och stått själv utan att jag har burit. Och han är inte ett dugg rädd..Lexa är skrajare än vad han är :-) Väldigt skönt att ibland kunna ta hissen eftersom det blir ett X antal vändor upp och ner varje dag...

Jag har även insett att Torgny hade helt rätt när han sa att 5 minuters rastningarna kan ta bra mycket längre tid..folk blir lite konstiga när dom ser en valp...alla bara ler emot en, väldigt trevligt faktiskt. Och Quattro är inte blyg, han blir skitglad när folk vill klappa på honom..

Det där med att man ska ha hunnit träffa 12 olika människor när hunden är 12 veckor är inga problem alls inte..


Lexa har en ängels tålamod här hemma, hon är helt enkelt bäst. Quattro kan klänga och naffsa han till och med snor mat ifrån henne när hon står och käkar och hon säger inte ett knyst..enbart när han försöker sno hennes tuggben..min fina tjej...
Nu ska jag sova.... Natti natti..

1 kommentar:

JW sa...

Jag tror banne mig att han växt lite sen sist!

Kämpa på
JW