fredag 22 maj 2009

Nu är det bara timmar kvar!!!

Nu är klockan 01,30 och om ett par timmar går jag av mitt pass och sen är jag ledig i 2 hela veckor. Dessa 2 veckor kommer uteslutande gå till Lexa och valpen..givetvis blir det stallet med men hundarna ska få all tid jag kan ge. Segt bara att ´bilburen inte blir klar förän nästa vecka, skulle verkligen behövt den, men så länge jag och Peter åker bil tillsammans med hundarna så går det ju bra. Men jag tänker inte ha en valp lös i bilen :-)

Jag har ägnat en stund nu åt att läsa lite om valpar på nätet, o herrejisses vad folk har åsikter. Men så är det ju ofta i djurens värld, men när man läser på vissa forum så blir folk arga på varandra för att dom har olika åsikter..lite kul, men samtidigt får man inte ut något vettigt alls av att läsa det. Vore bättre om folk tipsade varandra istället för att bråka. Jag menar en sak som funkar med "Benkes" hund behöver ju inte vara rätt för min hund?!
Ska i alla fall bli så sjukt spännande att få hem lillkillen och Lexa om några timmar. Det första vi ska göra efter att Quattro har fått lukta in sig lite blir att ge dom båda ett bad :-) Så får dom en ny go lukt av lavendel, bra första träning för valpen med :-)
Mamma bjöd ner oss till Åsa på lördag, men jag tror vi blir hemma med valpen faktiskt, han måste få "bo in" sig i någon vecka först innan vi utforskar hela världen. Men sen ska det miljötränas, skräcksceanriot är ju att få en rädd hund..det vill vi inte..
Vill att klockan ska vara fem på eftermiddagen NU :-) Känner mig som ett barn på julafton och Peter är likadan!! Så mysigt..
Idag ställde vi iordning matskålarna, plockade fram Lexas extrasäng..
Igår köpte vi ett halsband till valpen samt blåa bajspåsar, Lexa har rosa och Quattro har blå :-)
Dock blir det en liten regnbågshund eftersom vi ifrån början tänkte oss en tik till så köpte Peter ubersöta mormor ett rosa koppel till oss :-) Men det får bli rosa koppel och blått halsband nu..skitfint..

1 kommentar:

sun moon and stars sa...

ja det låter som ni gör er redo för bebisen hehe....bra o va ledig för det går nog en del energi....hoppas han inte vill pissa mitt i natten o sånt heh.....nu har ni ju en flock av hundar ..så dags o bli flockledare hehe..........tänker såklart på vår ceasar......ha det så gott
och lycka till med hundarna...kram