fredag 25 september 2009

Fredag!!!

Så underbart!!
Imorse efter nattens jobb tog jag en skön promenad med vovvarna.
Sen blev det bums i säng. Lilleman väckte mig redan klockan 12, så han fick gå ut och kissa sen somnade vi om till klockan 14.
Lite "frukost" sen ut med vovvarna igen. Ringde även veterinären eftersom Q haltar lika mycket fortfarande trots att han äter smärtstillande, så på onsdag ska vi dit igen. Istället för den 19 oktober som var planerat innan. Jag skulle höra av mig om han inte visade sig bli bättre på medicinen och det är ingen skillnad alls. Dock kan jag tycka att det ser en aning bättre ut när vi gått en stund och han blivit varm i kroppen så att säga. Nu var vi ute på kvällstur i 40 minuter och jag kan tycka att jag faktiskt ser en liten skillnad. Och skulle han bli massor med bättre över helgen så kan vi skjuta fram vet besöket igen.

Har för övrigt varit en riktigt bra och mysig dag.
Peter hämtade upp mig efter jobbet och vi åkte en sväng till Allum. Måste ju checka in vårt blivande neighbourhood ju :-)
Peter fick köpt en snygg vinterjacka och jag fick köpt mig en väckarklocka (en rosa såklart) samt en ryggsäck, ett skitfint armband och ett par coola örhängen som ser ut som elgitarrer. Tufft värre :-)
Sen åkte vi hem igen. Tog en promenad med vovvarna.
Lagade middag (tacos) och tog oss ett par goa bärs. Sen har det blivit degande i soffan. Bara göttat oss och kollat på tv.

Nu är hundarna nöjda efter denna goa kvällstur så jag ska öppna mig en öl till och krypa upp i soffan och kolla på Jag vet vad du gjorde förra sommaren. Lite av en klassiker nästan?!

Imorgon ska jag vara i stallet på förmiddagen och rida långtur med syster, Liza och hennes "gubbe". Hoppas bara att vädret är på vår sida så vi kan genoföra ridturen..

Over and Out

Inga kommentarer: