måndag 14 september 2009

Valpkurs och torrschampo

Knepigt rubrik?! Ja kanske det..

Ikväll har vi i alla fall varit på Quattros första skoldag på GMBK. Han fick dock inte vara med utan det var vi "föräldrar" som skulle skriva in våra barn och få lite teori.
Vi fick lite kursmaterial, schema mm.
Vi pratade om vikten av att ha inkallning på sin hund samt lite olika metoder av inlärning.
Vi gjorde även en visitation på en 4,5 månaders rottisvalp som en av instruktörerna hade, sicken gullunge hon var!! Vi pratade även om vilka mål vi hade med kursen. Blandad erfarenhet på oss kursdeltagare, vissa hade tävlat lite och några hade sin allra första hund. De flesta va dock bruksraser och en jakthund. 3 schäfrar blir vi så det ska bli kul faktiskt. Det kommer att bli en hel del spår och det ska bli vansinnigt roligt. Jag är själv inte så jätte bra på det alls så det är kul att få lära sig riktigt ifrån grunden och faktiskt utnyttja det paralellt med Lexa.
Dock fick jag frågan om Quattro var reggad, ja det e la klart sa jag.. :-) Vi finns allt med i registret! Jaja vi bara undrade eftersom du verkar tävlingsintresserad..
Vi fick 2 hemläxor..dels ska Quattro inte hoppa ur bilen för vi sagt att det är okej..Det kan han redan så det ska vi fila till så att han sitter riktigt finr kvar innan han får lov att gå ur (vi bär ff ur honom) sen så ska vi ta tempen på honom, det är inget man tänker på särskilt ofta så det ska vi göra med..stackars QUATTRO.

Nästa gång blir det i alla fall första riktiga träningen.
Då ska vi gå igenom koppelhantering, kontakt träning-be-om-lov
Passitivitet och avstressning, längtar redan!!
Och det är faktiskt riktigt mysigt att både jag och Peter går, även om han mest tycker att alla är idioter och inte kan nånting..Då ska det bli intressant vad han själv tycker när det är han som står där med kopplet och ska förska få Quattro att göra nåt vettigt :-)

På vägen hem åkte vi via Ica Maxi. Jag hittade ÄNTLIG MITT TORRSCHAMP. Lee Stafford 75 jävla spänn, men det är värt varenda öre av dom ifall det fungerar. Jag har så vansinnigt fett hår så om jag tvättar det på kvällen så är det fett vid lunch igen. Jag har testat allt möjligt för att det ska bli bättre som att inte tvätta det så ofta mm mm, men det gåååår inte det blir inte bättre. Så nu äntligen har jag hittat detta!!! Man sprejar precis vid rötterna där det är fett och bara gnuggar in..KLART, håret ser fräscht.. Så detta kan man alltså göra emellan tvättarna så behöver jag inte tvätta ihjäl mitt hår varenda end dag..SKÖNT!! Men det gör alltså inte håret rent, men det fräschas upp så det är inte heller nåt man ska använda ihjäl sig med så att säga..

För övrigt så fick vi ett erbjudande om en längehet vi abslut inte kan tacka nej till om vi skulle få den. Men mer än så säger jag inte. Hon som har den ska komma hit och kolla på våran FÖRST för då ligger beslutet hos oss sen...kan detta gå vägen tro!!

Valpkurs is the shit, dyrt torrschampo is the shit och hemlighetmakeri is the shit

Over and Out

3 kommentarer:

Elle sa...

Meh... varför ska du tvätta håret på fötterna? HAR du ens hår på fötterna??? Mowahahahaha!!!

Helena sa...

Hahahaha!!!!
Håller med din vän... Fötterna?

Linda! sa...

HAHAHAHAHAHAHA nu är det ändrat!! Jävligt kul dock!!! Felskrivningar is the shit!!!