fredag 18 september 2009

Jobbångest och halt Quattro

Ja då är det dax för en hel helg med jobb. Peter är borta på konferans hela helgen så det passar sig ifs ganska bra att jobba, förutom att jag inte får lyxen att få hundarna rastade så jag kan sova i lugn och ro, men men. Sova kan man göra när man blir pensionär.

Lilla Quattro haltar fortfarande. Ganska så markant. Så jag rådfrågade Jeanette om vad man kan göra osv och det blir en sväng till veterinären helt enkelt.
Eftersom det har varit till och från såpass länge nu så..
Givetvis så har jag ju surfat runt på vad det kan vara..och det ska man ju INTE göra såklart. Nån hade varit tvungen att ta bort sin hund pga pålagringar och det var en massa grejer!! Scary stuff det där! Tänker även på Virrans Lexus när han blev halt. Han är ju bra nu men den processen var inte kul. Men på måndag morgon ringer jag veterinären så hoppas vi på en tid fort. Q får vila hela helgen med och bara koppelrastas..Det är lättare sagt en gjort kan jag lova. Han skuttar ju fram som en hare mer än vad han går :-) Jag hoppas verkligen vi kan fortsätta gå valpkursen som planerat och att det givetvis inte ska vara någon fara med honom.

På tisdag ska vi träffa min hyresvärd för bytesmöte och hoppas på att allt ska gå bra. Sen är det bara att börja packa..
Jag hatar att flytta, själva bärandet och kånkandet. Men det är kul och packa upp och göra fint på nya stället. Bara det att vi kommer ha tvättstuga hemma och en trädgård gör att allt det tråkiga är väl värt mödan..

Nä batteriladdning nu

Over and Out

Inga kommentarer: