tisdag 22 september 2009

Fullspeckad

Puh, har äntligen ett par minuter till övers..
Imorse körde jag Peter till jobbet för jag skulle åka och fixa med bytesmötet för lägenheten idag. Så jag släppte av honom och var hemma igen vid halv nio tiden. Klockan 12 hade jag lovat att lunch fodra hästarna för Carro hade en tid på bilskolan. Inga problem. Så vart jag så trött på morgonen så jag la mig för att vila, ställde klockan på 11.15 och somnade som en sten. Klockan 12,40 vaknade jag av att syrran ringde!!! Fick panik!! Hade inte hört larmet på telefonen. Skulle ju fodrat hästarna klockan 12..SOM TUR var så var det andra folk i stallet som hade fixat det. Men jag fick så sjukt jäkla dåligt samvete :( Förlåt igen syster...
Ja så går det när man inte får sova mer än ett par tre fyra timmar per natt i 3 dagars tid.

Hur som helst, jag flög upp ur sängen och började göra mig iordning för jag skulle hämta tjejen som vi ska byta lägenhet med på Allum strax innan två.
Hämtade henne gick på mötet som gick bra, sen skjutsade jag tillbaka henne.
Hämtade Peter på hans jobb.
Åkte till 421 för att kolla lite jacka och grejer till Peter..Hmm det blev en kasse för PET flaskor i stället..hehe..
Åkte till sisjön för att kolla ryggsäck till mig..hittade några fina men då blev jag snål..tyckte 500 spänn för en liten ryggsäck var för dyrt.
Sen hemåt igen, stannade på vägen och köpte Thai-mat..
Hemma käkade..Och nu en liten lite lugn stund innan vi ska iväg igen..

Ska strax ta ut hundarna på en rejälare sväng för jag och Peter ska gå på bio ikväll..Flickan som lekte med elden ska vi se..


Jo skriver lite om veterinär besöket igår med..
Qauttro blev röntgad och det visade sig finnas förändringar i armbågarna. Helt ärligt så förstod jag inte exakt vad han menade med förändringar, men han visade att skelettet var lite ljusare på någon del i armbågen. Men han förklarade inte riktigt vad det betydde?? Får fråga nästa gång..jag förberedde mig ju för en dödsom som vanligt och när han sa att jag inte ska oroa mig så hörde jag nog inte på resten av vad han sa :-)Men vad jag kunde minnas så sa han att Quattro har troligen växt en aning för fort. Därav förändringarna. I alla fall, lilla Q fick smärtstillande i 10 dagar och vi ska promenera och greja med honom precis som vanligt. Inga fjanterier. Vi ska även bara ge honom 2 mål mat per dag (jag har delat upp maten på 3 ggr för han e så hungrig jämt :-)Så ska han få ett mellanmål bestående av fil och knäckebröd, så jäkla sött :-) Och vi ska på återbesök om ca 4 veckor för att se så det inte blir värre. Jag skulle höra av mig direkt om jag hade funderingar eller om lillman skulle bli mer halt eller så.. Så det var det.

Vi var även på valpkursen igår, andra gången.
Quattro ÄGDE, han var jätte jätte duktig.
Han gick fot som aldrig förr den lille, utklassning..hehe skämt åsido. Han var toppenduktig och skötte sig väldigt fint. Så jag är riktigt nöjd. Vi fick massor med beröm. Så till nästa vecka så ska vi träna förbudskommando och kontakt..
Så jäkla skoj!!!

Nä hundrastning nu

Over and Out

1 kommentar:

Helena sa...

Hahaha!
Minns när jag gick lydnads med Bella - hon utklassade alla andra vovvar - varje gång. Men grejen var att alla andra dagar så gjorde hon precis som hon ville.
Ett år senare (i våras) så var vi på fest. Kände igen en av gästerna och började prata med honom.
-Åh, det var ju du, med den otroligt duktiga hunden. jag var sååå avundsjuk på er!
Gissa om jag skrattade!
Hon är kanonduktig - men bara när hon själv vill! *S