lördag 8 oktober 2011

Upp och hoppa

Njae inte riktigt så kände jag när klockan ringde 6.45 i morse.
Idag står ett riktigt härligt arbetspass på schemat 8-18, fy säger jag bara.
Hela dagen blir förstörd, men men..
Älsklingshunden är hos mamma och pappa idag så ikväll när jag hämtar henne så blir det tacos hos dom, najs får jag säga.
Kan jag bara åka hem och lägga mig sen för imorgon väntar ett nästan lika ljuvligt pass, 7-16.30 JIPPIE!! Tur på sätt och vis att Peter är på konferansresa för vi hade ju inte kunnat umgås ändå, om han inte har en böjelse för zombies då.

Blev faktiskt lite glad ändå när jag kommer till jobbet och ser att min chef faktiskt fyllt i papprerna ang gravpenning! Det tackar vi för, nu är det bara pappret om inkomst ifrån löneadm som jag ska invänta innan allt ska på brevlådan snabbare än kvickt.
Så är det bara att hoppas f-kassa godkänner allt, vilket jag tror dom gör, för chefen hade skrivit riktigt bra. Som längst kommer jag jobba till den 11 November, det kan ju faktiskt vara riktigt gott att ha den tiden hemma innan lilla stollen ska utforska utsidan.
Om bäbisen är ens lite så som den är på insidan nu, så kommer det finnas att göra :-) Då kan det vara gott att ha vilat lite innan...
Det är en extremt aktiv fas nu märker jag, jag känner sparkar och buffar och gojsande mest hela tiden faktiskt, det är hur mysigt som helst, petar jag på magen så får jag en rejäl smäll tillbaka. Skithäftigt! Framförallt är det så kul att Peter kan känna..det blir ju mer verkligt för honom då också.

2 kommentarer:

sun moon and stars sa...

åh vad mysigt det låter.....skönt o få ta det lite lungt innan det är dags......skulle vara lite kul med en bild på lilla magen :-))

Linda! sa...

Finns inget litet med den magen, haha..men jag ska fundera på det