lördag 2 juli 2011

6 pass kvar

Sen är det semester!!
Idag har Peter o Lexa kommit hem ifrån Orust, som jag saknat dom efter bara 2 dagar. Hade även en rejäl släng av Quattrosaknad idag så det var skönt att ha dom hemma.
Saknad är ju såklart alltid som värst då man är ensam.
Kan inte fatta att 2 månader snart passerat sen lillkillen fick somna in för alltid, känns som om det vore en vecka sedan och hjärtat är fortfarande tungt.
Var inte alls detta jag skulle skriva om egentligen och nu kom de där tårarna lik förbannat.....
(shake it off)

Har vart en behaglig dag ändå, eller ja, behaglig var väl att ta i, det har vart så kvavt att det nästan är svårt att andas, men jag ska icke klaga, detta längtar man efter hela långa vintern så varje dag ska avnjutas. Men som sagt min lilla familj kom ju hem och Peters bror samt svärföräldrarna, väldigt mysigt. Jag o svärmor höll ställningarna på altanen medans grabbarna ordnade det sista med vår vattenpump, så nu fungerar det som det ska. Dock kunde bara tryck-kärlet bytas då vi behöver reklamera pumpen vi köpte för vår brunn var djupare än vad den klarade av. Det ska ordnas vecka 29!

Har bestämt lite att göra grejer på semestern med, blir ju ett givet besök hos Handelsman Flink såklart..

O så måste vi ju ta en sväng till Lysekil och äta kräftkletsbaguette :)
Blir en riktig mys-semester.
De första 2 veckorna är vi nog mestadels hemmavid, men de 2 sista tillbringar vi i Kungsviken..ska bli skönt!!

Inga kommentarer: