måndag 25 juli 2011

Besvikelse

Ja tyvärr var gårdagens Roxette konsert lite utav en besvikelse.
Förmodligen häntagde det ihop med kasst väder, fruktansvärt lång väntan och ömma fötter. Vi startade kvällen på halta med lite middag, vilket alltid är väldigt trevligt. God mat och bästa priserna. Min och Peters middag gick på 415 spänn och då hade jag druckit 2 drickor, Peter 2 öl och efterrätt plus maten såklart. Då blir man glad när man kommer undan såpass billigt.
Sen tog vi bilen och fick såklart leta parkering ett tag,men det löste sig så strax efter 19 var vi inne på slottskogsvallen, en timma efter insläpp. Vi väntade säkert en timma på att ett urdåligt förband skulle köra igång, riktigt kasst var det. Sen var det såklart ännu mer väntan innan Roxette gick på, redan då kände jag mig lite avlsagen, men kom igång lite smått när man fick stampa takten lite samt att 2 av våra helgalna kusiner mötte upp, dom bjöd definitivt på underhållningen. Men så spelade ju då Roxette i drygt 2 timmar, så helt ärligt sa hann jag faktiskt tröttna..tanken var att vi skulle gå på stan efteråt och ta nån drink eller så, men jag hade noll sug. Tänkte ändå att klart jag hänger på iaf, men då viskade Peter i mitt öra- kan vi inte åka hem istället, då var jag inte sen att välja det alternativet. Visade sig att det inte bara var vi som var osugna till sist, även om jag kände mig så världens party dödare..
Vi var ändå hemma strax efter midnatt och då var jag så galet trött att ögonen grusade sig.
Vilja finns det gott om men kroppen är inte alltid med på noterna numera, bara att acceptera.

Nu har jag 2,5 veckas semester kvar och vädret ska tydligen hålla sig till apkasst, så jag fundera på om jag ska måla om i vårt sovrum..
Ska iaf träffa lite goa tjejer i eftermiddag vilket ska bli skittrevligt, även om fika på stan inte riktigt är min melodi ;-)

Inga kommentarer: