lördag 23 juli 2011

Jag mår illa

Jag kräks på alla som gottar sig i att det faktiskt var en norrman som hade ihjäl nästan 100 människor. Ungefär som att haha där har ni alla som trodde att det bara var invandrare som gjorde sånt. Likväl som de som helt övertygat trodde det var al qaida som låg bakom. Spelar ingen roll om det så hade vart en smurf som hade gjort detta, det finns absolut inget att gotta sig i..detta är fruktansvärt jävla vidrigt och inget annat. Jag anser att det finns bara en enda riktig åsikt i detta och det är att det är en fruktansvärd tragedi som har hänt bara några timmar ifrån oss. I stället för att hålla på att gotta sig åt att någon hade fel så är det bättre att öppna ögonen och se att psykopater finns överallt, mitt bland oss uppenbarligen och riktigt trygg kan man aldrig vara. Sånt här skrämmer mig..att en människa planerar hur han systematiskt ska kunna ha ihjäl så många som möjligt. Motivet spelar egentligen ingen roll för det finns alltid de som tycker olika, men inte planerar man att döda de som tycker olika? Läskigt obehagligt och sjukt..
Dax att släppa på alla förutfattade meningar och öppna ögonen, det som händer är på allvar..
Int ens jag som har mina åsikter relativt klara för mig, även om de ibland vacklar, har vågat säga nåt, det hade varit för enkelt att bara skylla på en folkgrupp eller liknande, detta är något större..

1 kommentar:

Baladas Mp3 sa...


My sweet friend, I translated your blog, very nice and interesting you site.
When you want to take refuge in good ballads of yesterday, today and forever in all languages and genres I invite you to visit my blog and listen me.
From this Saturday July 23 th I pay tribute to music of Scandinavia.
I am a broadcaster of Argentina.
Best regards from Rosario-Argentina
Albert.