torsdag 11 augusti 2011

Då var dagen här

Dagen som jag haft ångest för i 4 veckor..blää!
Ja inatt är det alltså dax att gå på´t igen och 4 nätter på ett bräde dessutom. Usch vad tråkigt och segt.
Men snart är det slut på nattarbete, 1 september går jag över på dag/kvälls schema istället. Känns faktiskt ganska skönt, för även om jag börjar sent på kvällarna när jag jobbar natt så är jag alldeles för trött i huvudet för att orka utnyttja de vakna timmarna innan det är dax att jobba igen.
Människan är ju inte pricis skapt för att jobba natt.
Men det finns ju de som orkar med det i alla fall.
3,5 år får räcka, sen kan jag gå in och ta en natt då och då om jag känner för det.

Igår var vi på ultraljud..på riktigt bland det roligaste jag varit med om.
Så häftigt att se liten ligga där helt dubbelvikt och härja.
Fick också veta att moderkakan ligger i framvägg så det kommer förmodligen dröja ett tag till innan jag känner rörelser och sparkar tydligare.
Nu är det väldigt diffust, kan likväl vara en fis på tvären som känns :)
BF är 4 Januari, hoppas verkligen det blir runt där..vill gärna att bäbis ska vara på utsidan på min 30 årsdag, inte för att det egentligen spelar så stor roll men då behöver vi ju inte dela födelsedag iaf.
Nä nog tjötat, får göra det bästa utav denna dagen.. tjipp o hoj

2 kommentarer:

Jeanette W sa...

stackare, semesterångest e inte skoj. Men du har ju ngt kuligt att se fram emot iaf...Spännande!!! :)

Anonym sa...

Mm det är väldans spännande får jag säga :)
Kan nog bita ihop ett tag till på jobbet..hehe

Linda