måndag 12 september 2011

All you need is Love!

Vilken helg..fullt upp med att fira Daniel och Helenas stora dag vilket var hur kul och trevligt som helst. Det var så bra och vigsel, middag och fest hölls i samma byggnad så man behövde inte transportera runt sig för de olika tillställningarna. Det var en borgerlig vigsel så nu har man fått se hur det går till..typ ingen skillnad förutom att det inte hålls i kyrkan :-) Kan mycket väl tänka mig en sådan själv den dagen det blir dags. Brudparet var ju såklart superfina och jag tror inte ett öga var torrt när dom läste upp de dom skrivit om varandra.
Sen följde en stunds mingel med tillhörande bubbel innan vi satte oss ner för att avnjuta middagen och över 20!! tal. Middagen bestod av en medelhavsbuffe med allt möjligt gott. Även en sådan sak kan jag absolut tänka mig själv, buffe är ju perfekt, alla får något de gillar och det blir inte tråkigt genom att behöva sitta och sitta för att invänta sin mat. För sitta gör man ändå, i nästan 6 timmar satt vi på middagen :)
Klockan hann bli strax efter 22 då vi ätit klart så det var att gå direkt på bröllopsvals och fest. Både Helena och Daniel dansar Lindy Hop då det bjöd dom på mitt i valsen, så kul och så duktiga. Sen var det bara festen kvar, och vilken fest sen!!
Eftersom Helena är artist och sångcoach mm så har hon såklart massor med vänner som kan ta ton, så det blev massor med uppträdanden och sjukt duktiga var dom allihop!!
Strax efter klockan 01 var vi så trötta så vi lämnade festen och åkte hem för lite sömn.
Vi skulle upp tidigt igen på söndagen och äta brunch med brollopsgänget vilket också var väldigt mysigt. Dock var vi dom pigga i gänget och vi var ändå tröööötta, men några hade festat fram till klockan 6 på morgonen :) Men vi har haft en kanonhelg!!!

Idag har jag en ledig dag och den ska jag spendera med lillasyster, hund och häst.
Ser ut att bli kalasväder så det är bäst att passa på att vara ute.
Hej hopp!!

Inga kommentarer: