tisdag 6 september 2011

tidig tidig morgon

Klockan är strax efter 5 och jag sitter och surplar på morgonkaffet och kokar ägg.
Okristligt tidigt, men jag är inte trött, jag vaknade redan 4.20 men låg och drog mig.
Jag behöver inte gå upp förän om en halvtimma, men om jag somnat om så hade det varit olidligt att kliva upp. Så här sitter jag..
Lika bra det, då får jag lite mer tid med Lexa som ska vara ensam under dagen.
Funderade på att ha med henne och låta henne vara i bilen, men det är schysstare att låta henne vara hemma så hon slipper ligga helt klaustrofobiskt i bilen och inte kunna röra på sig som hon vill. Så får det bli..Helt klart lite meckigare att få ihop det med hunden när man jobbar dagtid. Därför jobbar jag i princip alltid kvällar, då blir hon bara ensam ett fåtal timmar mitt på dagen innan Peter kommer hem. Så det funkar..
Nä nu var mina ägg färdiga här ser jag..
Önskar er en trevlig tisdag!!

Inga kommentarer: