onsdag 1 april 2009

April, April

Ja då var det 1a April, hoppas jag inte blir lurad, men man vet aldrig, ibland kan jag nog vara ganska lättlurad.
I och för sig så trodde jag att jag blev lurad redan när jag vaknade. Jag hade ställt klockan på 7 bara för att vara lite trött till kvällen, men vaknade 10,30, det trodde jag verkligen var ett skämt.
Sen gick jag ut i köket och termometern visade 20 grader i solen? Men det stämmer nog, är väldigt behagligt ute..så nu ska jag snart ta en go promenad upp till stallet. Ingen bil här inte, har ifs inget val eftersom min bil inte startade igår. Kanske är ett skämt det med? Nä den har krånglat till och från när den blir ståendes ett par dagar så den kan vara nåt satans elfel på den.
Men igår tog jag beslutet att jag nog ska köpa en ny bil, alltså en helt ny. Från början hade jag definitivt inte tänkt det utan jag hade tänkt att min fina Audi ska få hänga med ett tag till, för det är dyrt med en ny bil.
Men när jag räknade på det så tror jag att det blir billigare i längden.
På Audin är det i princip alltid nåt som behöver lagas, och redan nu vet jag 3 grejer på den som behöver fixas och det är inga billiga saker.
En ny bil är ändå väldigt billigt idag så kanske man ska passa på?
Synd bara att jag är så kräsen vad gäller bilar.
Allra helst vill jag ha en Dodge Nitro, men den är aningens för dyr, både i inköp och driftskostnad. Men igår såg jag en rätt snygg KIA, svart kombi med tonade rutor och fullutrustad..Ja vi ska i alla fall åka runt och kika lite nu senare i veckan..
Over and out

Inga kommentarer: