torsdag 30 april 2009

Valborg

Ja Kungens födelsedag, samt en av de största fylledagarna på året och dessutom dagen då det stjäls flest cyklar i landet.
Själv ska jag jobba inatt och för att vara helt ärlig så fattar jag inte riktigt vitsen med att "fira" valborg? Det känns ju mer som ytterligare en dag att skylla på för att kunna supa ner sig.
Visserligen hade jag vart ledig så hade jag förmodligen inte suttit hemma och glott ändå. Men en sån här underbar dag så hade jag antingen våldgästat någon av mina vänner som har möjlighet att grilla, eller så hade vi stuckit till orust. Men då är det för vädrets skull, inte valborgs.
Jag minns när man var lite yngre och man till varje pris skulle se den förbannade cortegen, med en massa aspackade chalmerister som gör bort sig. Då var det kul, nu vet jag faktiskt inte om jag tycker det är så roligt. Det är på tok för mycket folk nere på stan en sån här dag och det är på tok för mycket fylla. Det är nog både en och annan underårig som kommer spendera natten hos farbror blå, och en och annan dåre som skulle gett fan i dom sista 20 bärsen som kommer göra småglinen sällskap i fyllecellen. Nu ska inte jag sitta här och skriva att jag är den som är den, för så är verkligen inte fallet. Jag kan med bli full, duktigt full också, men inte nere på stan med en miljon dårar, nej, aldrig. Packad blir jag endast i mina goda vänners sällskap då jag vet att det är säkert. Då kan jag slappna av :-) Och det vet dom om mycket väl :-) Det är ju därför jag tycker om dom så mycket för man kan vara i princip hur kocko som helst och det är helt okej...även om det ibland snackas om det efteråt *blink*
För ett par helger sedan då vi hade lite tjejfest hemma hos mig så satt några och pratade om vem man är i gänget så att säga, alla har ju sin plats..Och jag tror det sas något i stil med att
Virran var den förvirrade :-)
Elle var Elak:-)
Balle var fin i kanten fasst på ett bra sätt, vet inte hur jag kan klä det i ord. men typ så.
Emelie var mamma:-)
Jag var INGENTING :-)
Det låter ju väldigt illa, att man är en nobody, men jag tror inte riktigt att det var menat så. Jag själv är ganska nöjd med den beskrivningen. Det betyder ju faktiskt att jag är varken elak, förvirrad eller fin i kanten :-) Alltså måste jag ju vara näst intill perfekt? Eller? Heheh

Inga kommentarer: