onsdag 29 april 2009

Bloggtorka!

Verkar inte bara vara jag som har bloggtorka :-) Men Balle slår nog rekord, ett blogginlägg sen den 18 Augusti FÖRRA ÅRET, ja säger då det.
Jag har inte riktigt haft lusten att skriva, det har ju vart så fint väder nu i ett par dagar så jag har vart utomhus så mycket det bara har gått.
Igår hämtade jag min nya bil...såååååå gött. Nu behöver jag inte längre vara orolig för att bilen inte ska starta när jag vill köra någonstans och är det något problem så har jag garantier och försäkringar som täcker allt. Väldigt skönt.

Annars då, jo i Måndags fyllde Quattro och hans syskon 5 veckor :) Nu är det bara 3 veckor kvar till Lexa och lillvalpen får komma hem. Åh va skojsigt det ska bli..

Idag när jag var i stallet så kom Virran med vovvarna förbi. HUND DOS, mer sånt..
Virran hade fotosession med vovvarna även Nino var modell. Jag fastnade nog tyvärr med på ett och annat kort. Kameran hängde nämligen med upp till Padocken "tippen" och där brändes det av sisådär ett hundratal kort. Som tur va så gick Nino riktigt bra idag, det va väl värmen :-) Jag försökte mig på lite actionkort i galopp men det gick sådär..action var det men inte så snyggt som jag hade tänkt mig..Jaja det bjur jag på. Funkade dock inte att rida i padocken särskilt länge för det var ca 25 grader i luften och solen låg och riktigt brände, inte så snällt mot Nino. Så när virran åkte så tog vi en extra runda i skogen, desto skönare. Nino fick en go dusch när vi kom tillbaka till stallet, det behövdes för stackaren badade i svett.

Ja valborg ska spenderas på jobbet, väldigt upplyftande..NOT!! Men å andra sidan så stör det mig inte mer än att jag faktiskt ska jobba, det är ju alltid lika trist oavsett vilken dag det är. Bara alla ungjävlar håller sig i skinnet, brukar vara ganska stökigt här i området vid sånna högtider. Fylla och sönderslagna spårvagnshållplatser är ju inte direkt ovanligt att man bevittnar när man sitter på jobbets balkong...

Inga kommentarer: