lördag 18 april 2009

Ikväll är det tjejligan som gäller!!

Idag har det äntligen blivit dax för vår 4de aktivitet tror jag det blir.
Vi har tidigare varit på Gökboet och kört paintball och ridit tjur och sumobrottats.
Förra sommaren var vi på Liseberg och för ett par månader sedan var vi på The studio och tog "modellkort".
Ikväll är det jag och Emelie som har arrangerat aktiviteten och jag hoppas på en skojig kväll.
Då aktiviteten fortfarande är hemlig tills vi ses allihopa ikväll så kan jag inte säga så mycket mer.
Det roligaste är att för en gång skull så vet INGEN av dom andra vad vi ska göra.
De andra gångerna så har det alltid "läckt" så flera har vetat vad det ska vara, men icke denna gång.

På måndag ska jag förhoppningsvis beställa en helt ny bil. Det blir en Hyundai i30 kombi, laserblå typ. Jag har varit tveksam innan men Peter har övertygat mig om att det blir bäst så. Både ekonomiskt och tidsmässigt. Denna bil är både billigare att köra och äga, för att inte tala om reparationskostnader. Nu får man ju garanti på 7 år minst. Det funkar inte riktigt med bilen jag har nu för jag kan inte lita på den. Ibland vill den inte starta och det har vart en hel del fixande med den. Allting är klart med den nya bilen vad gällande betalning osv nu ska säljaren bara provköra min och om han inte märker några uppenbara fel så är saken klar. Därför vågar jag inte riktigt tro att den nya bilen blir min eftersom "Gröna faran" kan bråka. Men några uppenbara fel vet jag inte om det finns på den. Så hoppas kan man ju alltid.

Nästa vecka ska vi troligen hälsa på LEXA..och givetvis valparna.
Längtar jätte mycket efter Lexa, det är så tomt hemma, särskilt när Peter jobbar i skåne. Men det är inte jätte länge kvar tills hon får komma hem nu och då blir det liv i luckan igen. Kanske dubbelt så mycket liv till o med :-)
Nä dax att dra till stallet och sen skynda sig hem för att förbereda inför kvällen...

Inga kommentarer: