torsdag 4 juni 2009

En fullsmockad dag

Idag hade jag det sådär lyxigt igen..Peter tog lillvovven på första kissesvängen så jag fick ligga kvar i sängen till 07,30..så enormt skönt!! Sen var det upp, frukost till vovvarna, morgonrunda..lite städ och fix..sen kom Peter vid lunch och hämtade upp mig och jyckarna. Blev nog en kissesväng där emellan med :-)
Vi åkte tillbaka till Peters jobb och lämnade honom där..visade även Quattro för ett par kollegor till Peter..Sen åkte vi till stallet..
Dit kom Virran och hälsade på..Och jag och hundarna fick presenter...så himla snällt och gulligt..vågade inte skriva ngt inlägg innan då jag visste att även familjen Tubbe skulle få sig en överaskning :-) Hur sjutton stavas överaskning?? Ser fel ut..?? Jaja hur som helst...
Lexa fick lattja lite med sin kärlek Lexus, var hur länge sedan som helst dom träffades och fick leka..tyvärr fick Lexus hållas kopplad då han tyckte Quattro såg mer ut som lunch än en annan hund...får se hur dom kan funka längre fram..
Men det var i alla fall väldigt trevligt att tjöta lite skit en stund och såklart presenterna :-)
Framåt eftermiddagen mötte jag upp Elle, Micke och Tubbemannen på heeelt fel sida av denna stad..nämligen andra sidan tunneln....usch!! Gillar inte..men det var nödvändigt ont då vi skulle hämta mattorna vi beställt :-)
Efter en del om och men lyckades vi nog lista ut vem som skulle ha vilka mattor :-)
Sen var det bara att åka hem, lasta av hundar och annat, handla, laga mat..osv osv osv
Är helt slut nu..ska hålla mig vaken ett tag till för en sen sista kiss med Quattro och kika lite till på grannfejden.. Detta är ett program som kan göra mig fullständigt vansinning!!
Då bor det alltså folk i jätte fina hus med vackra tomter och kunde ha haft det hur bra som helst om dom inte hade haft så jäkla svårt att uppehålla sig med vettiga hobbys! Istället för intressen så ska man störa sig på sin granne?? För att denne inte har klippt häcken??? HALLÅ..VAKNA lixom!!! Då tar man i programmet dessutom in en medlare som har arbetat med gerillan på Sri Lanka?? Ska det behövas för en jäkla häck?

1 kommentar:

Helena Forss sa...

Hahaha! Tänk den som kunde få bråka om en oklippt häck ändå. Här bråkas det om spritfester 5 dar i veckan och gap å skrik stup i ett. Brukar skoja och säga att vi måste vara som klippt å skurna för att få vara med i Grannfejden!
Och förresten - överRaskning stavas med två R. Nu vet du det!
Sköt om dej!