måndag 29 juni 2009

Quattro 14 veckor och vilken dag sen...

tror han är 5 veckor eller liknade på bilden
Idag klockan 08.10 hade vi tid på blå stjärnans djursjukhus..Jag va där sisådär en 40 minuter tidigare :) Vägde "lilla" valpen..10 kg nästan exakt..en stor gosse nu..
Lille raggaren charmade varenda människa som var där..
Sen fick vi träffa veterinären..
Först fick jag frågan. Är han lite liten?? Det vet la inte jag svara jag :-) Det är du som är veterinär.. då flina han bara?? Jag fattade nada..vaddå är han lite liten eller what?? eller har veterinären aldrig sett en valp innan eller?? Jaja skitsamma hur som..

Han lyssnade mycket noga på Quattros hjärta..flera ggr på båda sidor..
Sen tittade han upp och det kändes nästan som om han undrade varför jag ens kommit dit..
Quattro har ett ytterst litet blåsljud på vänstra sidan..en svag etta på en skala upp till sex. Så vi behövde inte göra ultraljud ens..vi kunde göra det om jag ville, men vi skulle ändå behöva göra det igen vid ett år om han fortfarande har blåsljudet kvar..Alltså är detta med största säkerhet något som växer bort..Så vi kom överens om att vi gör det då om nu ljudet mot all förmodan skulle vara kvar..

Jag blev helt snopen..
När jag satt i vänthallen så såg jag mig själv komma ut ifrån rummet med bara Quattros halsband i handen och alla som satt där och stirrade..
Jag har jagat upp mig själv till max i över en veckas tid..
Så när vi kom ut till bilen så var jag tvungen att lipa en skvätt, kändes som om en stor sten rasade av mig..Sen fick jag världens spänningshuvudvärk..jag insåg då att jag hade varit vaken i lite drygt 30 timmar..Men oj vilken lättnad!!!!



Dagen i övrigt har varit seg..det har vart för varmt för att kunna sova riktigt bra. Så jag gav upp efter några få timmar. Hundarna har vart slöa med..men fått riktiga lekryck vilket jag inte kan fatta att dom orkar..galningarna!!

Nä dax för en kall dusch sedan är det godnatt för mig..

1 kommentar:

Mina ord - min vardag sa...

Gud vad söt quattro är. jag gillar din blogg och kommer att komma tillbaka. jha en bra dag.