söndag 14 juni 2009

ridning, grill och hundar

Började denna dag med att känna mig lite risig och väldigt trött. Dock har lilla Quattro hållit sig mellan kl 24 och 05, men det var ändå tidigt att gå ut. Men vi somnade om sådär riktigt gott gott, vaknade av klockan som ringde 07,30..jag hade på nåt vis hoppats att jag inte skulle behöva gå upp förän då :) Kände mig på uruselt humör och krasslig..men men, ut med vovvar och frukost sen kändes det faktiskt mycket bättre. Dock har jag fått en allergisk reaktion på något så jag har små små prickar som kliar över hela ansiktet, var nog därför jag kände mig trött och risig. Hursom efter frukost packade jag in mig själv och hundarna och begav mig till Nino som nu går på bete i kärra..Idag skulle det ridas..
Jag känner inte till området för fem öre men jag fick tips om vart man kunde rida..så jag gav mig av.. Jag red ända till Klareberg innan jag tyckte det var dax att vända, kändes som om jag var aslångt borta. Men när vi kom tillbaka till stallet så hade vi bara varit ute i 40 minuter..
Fix och don med hästen sen bar det av hemåt igen..
Framåt eftermiddagen så bestämdes det att vi skulle åka till Virran och John på lite god grillning..MYS!!! Elle, Micke, Tubbe, Balle och Peter slöt upp dom med, ännu mera MYS. Vi käkade gott och V o J hade ordnat med sallad, potatissallad, bröd, jordgubbar, glass, maräng och såser...Oj så gott och tack så hemskt mycket!! Vi behövde bara ha kött med oss..blev en riktigt brakmiddag!!! Under tiden vi käkade så höll Quattro och Tubbe låda, HELA TIDEN!! ;) Det finns inget stopp på dom 2..eller egentligen finns det nog det men dom är för ivriga för att fatta det bara..O så fick Lexa träffa sin älskade Lexus, dock var hon lite avslagen idag..dom brukar springa som 2 idioter men det var ganska lugnt idag för att vara dom..Den ända som inte fick lektid var lilla Asta, men hon tyckte nog att det var okej ändå...jobbiga små valpar och en fruntimmersSchäfer är nog inte hennes melodi..
Nu är det i alla fall slut för idag..Tack igen för en kanoneftermiddag!!
Nu hägrar sängen,,klockan står på 05,00 för jag ska köra Peter till jobbet imorgon..
Natti natti

Inga kommentarer: