måndag 8 juni 2009

Quattro 11 veckor

Skrutten 11 veckor idag!!!
Denna bilden är tagen förra veckan, alltså
10 veckors bild :-) lite skillnad tycker jag allt man ser..
Allt rullar på med vovvarna..Båda har fått vara med på jobbet fre och lördag och det gick jätte bra. Quattro fann sin plats direkt och det var inga konstigheter alls...
Igår fick dom ensamtid med husse..Mys!!
Virran gav oss en klicker i present och den används varje dag i all träning..Quattro förstår precis vad det handlar om och det är så himla skoj. Lexa har åxå fattat grejen så nu får man låsa in sig i ett eget rum när man ska träna med någon av dom ensamma annars ska båda ha gotterier när det klickar :-)
Nu har i alla fall Quattro lärt sig.. sitt, tass, skall och alldeles snart så kan han garanterat ligg med, jag tar det ganska lugnt med honom, korta "träningspass" åt gången för man märker att hans hjärna går på högvarv :-) Men han är verkligen superduperduktig..
Vi har fortfarande lång väg kvar vad gäller rumsrenheten, men även i detta försöker jag använda klickern, så fort han gjort vad han ska ute så klickar jag o en karamell på det..Kanske är överambitiöst men jag tycker allt är så skoj vad gäller att "träna" med hundarna. Och med Quattro vill man ju verkligen göra allt "rätt" ifrån början..
Vi ska försöka få plats på valpkursen på GMBK till hösten med så har man en fot inne och kan fortsätta gå kurser där sen. Tanken är att Peter ska gå med Quattro på valpkursen men att jag ska vara med, fast som bisittare :-) Tror det kan vara skoj för dom båda..
Usch har bara sovit tre timmar idag så man kanske ska passa på att ta en liten powernap när hundarna äntligen har däckat av...


Inga kommentarer: