söndag 21 juni 2009

Midsommar med blandade känslor 2009

Nu är vi hemkomna efter midsommarfirande på orust med våra goa kompisar!! Det har varit toppen verkligen..
Dock var det inte så toppen när vi var hos veterinären med hundarna i torsdags. Det som skulle vara bara en vaccination blev till en, ja mardröm nästan.
Quattro var först ut med sin spruta..veterinären klämde och kände på honom och skulle sen lyssna på hjärtat..vilket i normala fall känns som en evighet..men nu var det en evighet..så sa hon att hon tyckte sig höra ett blåsljud..men var osäker så hon bad en kollega kolla honom..och mycket riktigt det hördes ett blåsljud..
Jag är fullständigt oerfaren på området så jag frågade om vi behövde vara oroliga..Njaeee tyckte veterinären..vi måste göra ett ultraljud för att veta hur läget är!!! Problemet är bara att den enda som gör det på vår klinik har självklart semester..Gaaah..Men jag ska ringa runt imorgon o se om vi kan få komma till ngn annan..
Lexa var frisk och kry så det var skönt!!
Men jag har ju självklart ändå jagat upp mig själv till max och lite till så jag har ju grinat som en riktigt bäbis över Quattro!! Han är ju faktiskt min bäbis!!
Jag har så svårt att få in i min tröga lilla hjärna att en valp som är så pigg och glad (nästan fööör pigg) ska ha ngt fel!! Det går inte ihop..när jag tittar på Quattro så ser jag en underbar frisk liten valp!! Inget fel på honom, inte mer än möjligen lite adhd, men det kan jag leva med :)

Så även om denna helgen har varit helt grym så har detta gnagt i bakhuvudet hela tiden och det är riktigt jäkla asjobbigt på ren svenska...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej
läste din blogg,och kan berätta att min schäfer oxå hade blåsljud på hjärtat. hon levde ett aktivt liv som tjänstehund,märkte inte av detta något.hon blev 14 år gammal.
så det behöver inte vara negativt...hoppas detta kan lugna dej lite....kram kicki

Linda! sa...

Ingen blir gladare än jag av positiva erfarenheter utav detta!! Jag är expert på att måla fan på väggen innan jag vet hur det kan bli, å andra sidan så är jag alltid beredd på det värsta..
Men tusen tack Kicki..det gör en givetvis mer hoppfull! Kramar